Drodzy widzowie!!! Tylko jeden raz w Warszawie 16 stycznia 2024 w Teatrze Palladium PREMIEROWY SPEKTAKL Międzynarodowego Teatru "SKO" „Wywiad” Śpieszcie się z zakupem biletów!!!
" Wywiad" to opowieść o Abrahamie Moskowitzu, żydowskim krawcu, którego codzienne życie zostaje nagle przerwane przez wizytę agenta Shannona. Ta pozornie rutynowa wizyta przeradza się w głęboko emocjonalne i wywrotowe doświadczenie, odkrywające bolesną historię Moskowitza. Od ucieczki przed brutalnością pogromów, przez przeżycia w obozie koncentracyjnym, aż po stratę rodziny w warszawskim getcie - sztuka ta przedstawia nie tylko osobistą tragedię jednego człowieka, ale także uniwersalną opowieść o sile ludzkiego ducha w obliczu niewyobrażalnych cierpień.
kicket.com
palladium.pl
„Wywiad” to sztuka, która przyniosła Suetowi najważniejszą literacką nagrodę Pulitzera, to opowieść o tym, jak do żydowskiego krawca, który niedawno wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, Abrahama Moskowitza, przychodzi agent ubezpieczeniowy o irlandzkim imieniu Shannon. Agent żąda wypełnienia kwestionariusza co zamienia się w „więzienny eksperyment” ujawniający tragiczne karty z przeszłości Moskowitza: ucieczkę przed pogromami, pobyt w obozie koncentracyjnym i śmierć jego rodziny w getcie warszawskim.Krawiec musi boleśnie sięgnąć do zakamarków swojej pamięci. Shannon wyławia z Moskowitza straszne sekrety jego biografii, do których Żyd ze wstydem i rozgoryczeniem „się przyznaje”. Moskowitz wyznaje ciężki, najbardziej intymny grzech, o którego przebaczenie bezskutecznie usiłuje modlić się od wielu lat. Wydaje mu się, że ratując życie swoje i syna Maurycego, skazał na śmierć żonę i pozostałe dzieci. Odpowiedź na ostatnie pytanie kwestionariusza zbiegła się z ostatnim oddechem krawca. Ekipa: Adaptacja sceniczna i reżyseria - Roman Skorovsky Asystent reżysera – Natalia SkorovskaMuzyka – Mikołaj Trzaska Agent Shannon – Olena Kovalets Krawiec Abraham Moskovitz – Olek Mincer Golda żona A. Moskovitza – Hanna Novak Mendel - syn Moskowitza – tbaShandel - córka Moskowitza – tba
Foto: Katarzyna Anuszewska
„Spektakl przejmujący, miałem łzy w oczach podczas końcowej sceny. Krawiec Moskovitz Olka -- znakomity. Pomysł z obsadzeniem Oleny Kovalets w roli agenta Shannona -- fantastyczny! Ta zniewalająca, androgyniczna uroda, chłopięco-dziewczęca -- przy tej całej bezwzględności, brutalności i chłodzie emocjonalnym...” Jacek Leociak
„Ten występ był niesamowity! Przykuwa uwagę od pierwszej minuty i nie odpuszcza aż do ostatniej. Polecam każdemu, kto ceni profesjonalną grę aktorską i mocną reżyserię.” Maksym Oleshko
“Po 8 dyżurach jadąc na premierę do Teatru. Warto było. Roman Skorowski to wybitny Reżyser. Olena Kovalets w roli Agenta Shannona i Olek Mincer jako Krawiec Abraham Moskovitz to wybitne Aktorstwo. Jednoaktówka Petera Sueta to ponadczasowy dramat.Warto......” Mariusz Cegielski
"Olek!!!Świetnie zagrałeś Abrahama Moskowitza. Olena Kovalets w roli Agenta Shannona, to rola, która w żywy sposób ukazuje okrucieństwo, chłód i obojętność współczesnego świata na życie ludzkie. Spektakl poruszający, bo znakomity tekst. Dobra, prosta scenografiai bardzo dobra reżyseria Romana Skorovskego. Bardzo dziękuję, że mogłam zobaczyć. Szkoda by było by zniknął. Może jeszcze gdzieś go zagracie?" Elżbieta Magenheim «Życie Żydowskie»
Realizacja jednoaktówki Wywiad (autor Peter Suet?) wystawionej w Domu kultury Kadr zaskoczyła mnie swoją profesjonalnością. Bardzo prosta historia, znana z literatury, z pamiętników i dokumentów, o tym, że często ci którzy przetrwali Zagładę i stracili bliskich, choć chcą o nich zapomnieć, to jednak „żyją” z nimi - została zrealizowana bezpretensjonalnie i z wielka dbałością siłami reżysera z Ukrainy, Romana Skvorosky’ ego oraz aktorów: Olka Mincera i Oleny Kovalets. Prosta i zachwycająco wielofunkcjonalna scenografia (Roman Skvorovsky) stanowi dobre otoczenie dla skontrastowanej gry aktorów: naturalnej, wyciszonej, nieco sardonicznej postawy krawca Moskovitza ( Olek Mincer) i władczej, usztywnionej postawy agenta Shannona (Olena Kovats). Pod anegdotą o (nieudanej) sprzedaży polisy ubezpieczeniowej na życie, leży historia katastrofy historii i życia, pamięci która nęka, i śmierci która ma (może trochę nazbyt zaznaczoną?) przynależność polityczną. Chciałabym zobaczyć tę sztukę jeszcze raz. Ten spektakl to perełka w realizacjach poza profesjonalnymi teatrami, bardzo polecam. Bożena Keff
created with